Is er een gevaarlijke situatie?
Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Geopend van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.
Geen spanning op mijn aardlekautomaat
Een aardlekautomaat kun je herkennen aan de testknop (T) in combinatie met de vermelding van 16A.
Heb je geen spanning dan is warschijnlijk ee naardlekautomaat uitgeschakeld. De bedieningsknop staat dan in de 0-stand.
- Nadat de storing is opgeheven, kan de schakelaar weer ingeschakeld worden (I-stand)
- Schakelt de aardlekautomaat na inschakeling weer uit, neem dan contact op met onze klantenservice.
Geen spanning op mijn aardlekschakelaar
Een aardlekschakelaar kun je herkennen aan de testknop (T) in combinatie met de vermelding van 40A of 63A.
Is deze volledig uitgeschakeld, voer dan de volgende handelingen uit:
- Schakel alle groepen uit die door de betreffende aardlekschakelaar zijn beveiligd.
- De uitgevallen aardlekschakelaar weer inschakelen.
- Dan de groepsschakelaars éen voor één weer inschakelen.
- Als bij het inschakelen van een groep de aardlekschakelaar weer uitvalt, dan dient deze groep uitgeschakeld te blijven, waarna de aardlekschakelaar weer wordt ingeschakeld.
- De defecte groep of elektrisch apparaat dat is aangesloten op deze groep, dient door een installateur te worden gerepareerd. Gaat het om de zonnepanelengroep, neem dan contact op met onze klantenservice.
Blijft de installatie ook bij ingeschakelde aardlekschakelaar spanningsloos, dan het energiebedrijf inschakelen.
Wat te doen bij een storing?
Maak een foto van de groepenkast en van de omvormer en mail deze naar service@365zon.nl of stuur de foto (en je postcode en huisnummer) via Whatsapp naar ons telefoonnummer 085 3037260.
Waarom moet ik een foto van mijn groepenkast maken bij een storing?
Aan de hand van die foto kunnen we beoordelen hoe we de storing zo snel mogelijk voor je op kunnen lossen.
Staat de schakelaar van de zonnepanelen (met PV sticker) omlaag?
Zet deze dan omhoog en check bij de omvormer of de storing verholpen is.