Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over de (toekomstige) installatie, monitoring of service van uw zonnepanelensysteem? Kijk dan hieronder voor de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, neem gerust contact met ons op.
Heb je een vraag over de (toekomstige) installatie, monitoring of service van uw zonnepanelensysteem? Kijk dan hieronder voor de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, neem gerust contact met ons op.
Een van de meest gestelde vragen bij 365zon is: hoe werken zonnepanelen? Het is namelijk best een ingewikkeld proces om daglicht om te zetten in energie waarmee je bijvoorbeeld je smartphone kunt opladen. In de basis is het zo dat zonnepanelen cellen bevatten die reageren op licht. Die beweging (energie) kun je omzetten in stroom en door een omvormer te gebruiken wordt die stroom geschikt voor het net. Wil je meer weten?
Groene stroom opwekken kent natuurlijk de nodige voordelen. Zonnepanelen leveren je gratis energie door daglicht om te zetten in stroom. Samen met een warmtepomp en andere duurzame maatregelen zoals een waterbesparende kraan, kun je dan voor een mooie besparing op je energieverbruik zorgen. De voordelen van zonnepanelen van 365zon zijn overigens niet alleen financieel, ook draag je natuurlijk je steentje bij aan een beter milieu. Je maakt dan namelijk veel minder gebruik van fossiele brandstoffen!
Je zonnepanelensysteem aanmelden op energieleveren.nl
1. Surf naar www.energieleveren.nl.
2. Vul je adresgegevens en de laatste 6 tekens van uw meternummer in.
3. Vul je contactgegevens in en verifieer je e-mailadres.
4. Vul de gegevens van uw zonnepanelen in (je kan deze terug vinden op het schouwrapport).
Ben je een woningbouw klant? Dan verzorgen wij de aanmelding. Toch nog vragen, neem gerust contact op met onze klantenservice via 085 303 72 60.
Registratie opgewekte energie
De omvormer registreert hoeveel stroom er wordt opgewekt met de zonnepanelen.
Op de (slimme) meter en op de jaarafrekening lees je af hoeveel stroom er wordt teruggeleverd.
Het verschil tussen de opgewekte en teruggeleverde stroom heb je direct in huis verbruikt, stroom zoekt namelijk de weg van de minste weerstand. De direct verbruikte stroom heb je niet in hoeven kopen bij de energieleverancier.
Op de site van de consumentenbond vindt u een aantal rekenvoorbeelden en meer uitleg: https://www.consumentenbond.nl/zonnepanelen/salderen-en-terugleververgoeding-zonnepanelen
Tip: donkere dagen
Is er weinig zon? Dan is het goed mogelijk dat je geen stroom of minder stroom teruglevert. Er is minder productie en de stroom die je opwekt gebruik je waarschijnlijk (grotendeels) zelf in huis.
Werkt de Wifi connectie met de Goodwe omvormer niet meer of brandt er een lampje, lees hierover meer op onze Goodwe pagina
Werkt de Wifi connectie met de SolarEdge omvormer niet meer of brandt er een lampje, lees hierover meer op onze Solaredge pagina
Werkt de Wifi connectie met de Growatt omvormer niet meer of brandt er een lampje, lees hierover meer op onze Growatt pagina
Werkt de Wifi connectie met de Enphase systeem niet meer of brandt er een lampje, lees hierover meer op onze Enphase pagina.
Is er een gevaarlijke situatie?
Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Geopend van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.
Geen spanning op mijn aardlekautomaat
Een aardlekautomaat kun je herkennen aan de testknop (T) in combinatie met de vermelding van 16A.
Heb je geen spanning dan is warschijnlijk ee naardlekautomaat uitgeschakeld. De bedieningsknop staat dan in de 0-stand.
Geen spanning op mijn aardlekschakelaar
Een aardlekschakelaar kun je herkennen aan de testknop (T) in combinatie met de vermelding van 40A of 63A.
Is deze volledig uitgeschakeld, voer dan de volgende handelingen uit:
Blijft de installatie ook bij ingeschakelde aardlekschakelaar spanningsloos, dan het energiebedrijf inschakelen.
Wat te doen bij een storing?
Maak een foto van de groepenkast en van de omvormer en mail deze naar service@365zon.nl of stuur de foto (en je postcode en huisnummer) via Whatsapp naar ons telefoonnummer 085 3037260.
Waarom moet ik een foto van mijn groepenkast maken bij een storing?
Aan de hand van die foto kunnen we beoordelen hoe we de storing zo snel mogelijk voor je op kunnen lossen.
Staat de schakelaar van de zonnepanelen (met PV sticker) omlaag?
Zet deze dan omhoog en check bij de omvormer of de storing verholpen is.
Controle
Controleer 2x per jaar de werking van de aardlekautomaten / aardlekschakelaar(s) voor een veilig gebruik van uw elektrische installatie.
Testen
Druk de testknop (T) in.
Schakelt de desbetreffende gschakelaar uit?
JA: schakelaar in orde, je mag de schakelaar weer inschakelen.
NEE: schakelaar niet in orde, neem contact op met onze klantenservice.
Let op!
Neem gerust contact met ons op!